Aifumi: Manga má svoje kouzlo a potenciál. Často však není vidět, schová se za tvář kreslené postavičky a velké oči

Manga je styl, který byl vynalezen v Japonsku a je často používaný pro japonské komiksy. Základem stylu je zjednodušení obrázku, aby vynikly jeho nejlepší části. Styl sám se ale neustále vyvíjí díky rozličným přístupům mnoha umělců. Dnes nám dovolila nahlédnout pod pokličku své fascinující a neuvěřitelné tvorby mladá umělkyně Aifuma. I když digitálně tvoří pouze 4 roky, již dokázala zvládnout rozličné techniky a my musíme podotknout, že jejímu stylu manga je těžké odolat!

 

Řekněte nám prosím něco o sobě a o své umělecké dráze.
Myslím, že toho o sobě nemám zas tolik co říci. Jsem jen obyčejná patnáctiletá holka, co ráda hraje počítačové hry, studuje střední uměleckou školu, čte knihy a nejde jí matika. Umělecká dráha… spíše bych to nazvala dlouhým hledáním, o kterém pomlčím s ještě delším ‘ehmmm’.

 

Anima
Anima
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Kdy jste začala kreslit a tvořit svá první díla?
Začínala jsem jako každé dítě; s pastelkami a omalovánkou. Bylo to jediné, co mě dokázalo zaměstnat a zaujmout na déle než cokoliv jiného.

Když jsem byla starší, dostala jsem se záhadným způsobem k blogování a poprvé začala přidávat nějaké ty kresby ze šuplíku. Díky tomu jsem potkala svou dlouholetou a okouzlující přítelkyni Haidy, seznámila mě s digitálním kreslením a grafikou.

Moje první digitální práce byly v roce 2011.
Dnes se k nim ráda vracím, připomínají mi, že se pořád hledám a jsem ještě stále na dlouhé cestě.

 

Holy toilets
Holy toilets
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Kreslíte převážně styl manga, proč zrovna tento styl?
Hodně mě ovlivnil film Mononoke-hime od studia Ghibli. Opravdu jsem si ho zamilovala. Celý příběh i jeho hezké zpracování, jsou jednoduché na pohled a přece opravdu kvalitní. Na druhou stranu se snažím mít otevřenou mysl všem uměleckým směrům, ať už se jedná o jakýkoliv. Čas od času si nakreslím i realistické věci nebo abstrakce. Člověk, který je zabedněný jen v tom, co zná… na to jsem příliš velký dobrodruh.

 

První, co mně přijde na mysl, pokud se řekne manga, jsou postavičky s nepřiměřeně zvláštními proporcemi, jako jsou velké oči, malý nos a malá ústa. Kromě jednoduchých tahů existují ještě nějaké další metody, jak zvládnout tento styl?
Manga jako taková je hodně proměnlivá, záleží na autorovi a jeho stylu, i když základní znaky se nedají zaměnit. Jednoduché tahy to opravdu nejsou, spousta lidí si myslí, že je to lehké, ale pravdou je opak… Je to hodně svérázné umění, možná ne pro každého, ale má svoje kouzlo a potenciál. Často však není vidět, schová se za tvář kreslené postavičky a velké oči.

 

Alone
Alone
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Kombinujete digitální techniky s těmi tradičními, nebo kreslíte pouze digitálně?
Nekombinuju. Zatím jsem si k tomu nenašla cestu, ani zájem. (Snad se jen přiznám, že u vyfocených prací upravuji kontrast a někdy i barvy ale pššt…)

 

Red Rose
Red Rose
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Máte při tvorbě svůj proces? Jaký?
Vlastně ani ne. Všechno mi vzniká tak nějak spontánně, jak mě napadne, ale párkrát jsem se to pokusila nahrát.
(https://www.youtube.com/watch?v=KVMZiQQ2nsY)


Jak svá díla propagujete? Existuje nějaká manga komunita?
Zkoušela jsem přidávat do pár různých skupin na Facebooku a postupně si mě začalo všímat více lidí, někteří sledují mou tvorbu i doteď a já jsem opravdu vděčná. Bez nich bych nebyla tam, kde jsem.

Určitě takových komunit existuje spousta a nemusí to být přímo manga komunita, stačí, když se tamní lidé zabývají kreslením.

 

ID
ID
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Co byste doporučila všem začínajícím umělcům?
Do ničeho se nenutit, pracovat na všem z vlastního přesvědčení, protože když něčemu nevěříte, nemůže to přeci fungovat. Zdokonalovat se, protože to nikdy není dost. Vždycky, když si člověk myslí, že dosáhl svého limitu, může jít dál. Cílovou rovinu si určujeme sami.

 

Machine
Machine
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Co nebo kdo Vás v umění ovlivnil? Máte nějakého oblíbeného umělce? Která umělecká díla Vás zaujala v poslední době?
Nejvíce to byl japonský ilustrátor redjuice, který se věnuje ilustrování a návrhům postav do slavných novel jako je Guilty Crown, Beatless, Hanasaku Manimani a další.

Jeho práce mě vždy inspirují a upřímně mu závidím.
Také Yuumei, která se proslavila svými vizuálními novelami; Knite, Fisheye Placebo a také roztomilými sluchátky Axent Wear.
Na rozdíl od předešlého ilustrátora je Yuumei pro mne inspirací emocionální, co se týče vyjádření myšlenek, je opravdovou mistryní.

Aktuálně nemám žádné dílo, oba umělci pracují na svých projektech a než je zveřejní, nedočkavostí si uhryžu hnáty.
Nu a nakonec musím zmínit Haidy, hodně mě podporovala a díky ní jsem byla přinucena si vybrat uměleckou školu a makat.

 

Our way
Our way
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Můžete nám říci více o svých posledních projektech? Jaké tvorbě se věnujete nyní? Jaké byly vaše nejzajímavější projekty?
Projektů mám spoustu, ráda bych si zkusila nakreslit vlastní mangu. Už mě napadlo pár námětů, ale nemám příliš času na jejich realizaci.

 

Jaká je Vaše nejoblíbenější kresba?
To je těžké vybrat, ale myslím že ‘Pumpkin’s Secret’.

 

Pumpkins secret
Pumpkin's secret
Zdroj obrázku: archiv Aifumi
 

 

Jaké jsou vaše plány v tomto roce a do budoucna?
Studovat, zlepšovat se v tom, co dělám, snad uskutečnit alespoň jeden ze svých přísně tajných projektů a oslovit svou tvorbou více lidí.

A taky takový malý bod… ovládnout svět. (zlověstný smích)

 

Portrait

Portrait
Zdroj obrázku: archiv Aifumi

 

Autor: Jarmila Kacerlová
LinkedIn

 

Líbil se Vám rozhovor? Podpořte nás
Bankovní spojení: 1451980014/3030
Paypal